sunnuntai 10. helmikuuta 2008

Helmi haaste

Haaste jonka sain http://arleenansanomat.blogspot.com/ Arleenalta ei ollut kovinkaan helppo. On yllättävän haastavaa miettiä hyviä asioita itsestään. Ukko kullalta sain yhden helmen, muutenkin olen kuulemma kaikin puolin ihana. Erittäin viisas vastaus aviopuolisolta.
Punainen itse valmistamani lamppuhelmi saa kuvata paneutumistani asioihin, olen utelias ja innostunut uusista asioista. Minusta on ihana oppia uusia taitoja ja olen kuin pikkulapsi uuden edessä. Intohimoa elämään.

Lasiset lamppuhelmet erilaisina yksilöinä saavat kuvata suvaitsevaisuutta. Uskon vilpittömästi erilaisuuden sietämiseen ja erilaisten ihmisten rikastuttavaan vaikutukseen. Jokainen ihminen on laulun arvoinen.

Turkoosit käsintehdyt hiekkamuotissa valmistetut helmet ovat Ukko kullan antama helmi. Olen pitkämielinen. Minä hermostun todella hitaasti ja yritän nähdä kaikessa hyvää.

Valkoinen huopahelmi kirkkaine lasihelmineen voisi olla se usko ihmiseen. Uskon hyvään kunnes toisin todistetaan, lähden siitä ettei kukaan ole paha. Joku vain ei ole joskus välittänyt tarpeeksi.

Mustat puuhelmet voisivat olla optimismi. Ajattelen aina onnistumista, lähden siitä ettei epäonnistumisia ole. Jos joku asia ei onnistu, löydän yleensä myönteisen puolen siitäkin.
Totuuden nimessä kerron teille, että olen pitkävihainen, ehdoton, dominoiva, nihilistinen, pilkuntarkka. Asioilla on aina kaksi puolta, nämä puolet löytyvät kun olen todella pitkään sietänyt epäoikeudenmukaisuutta. Kävelen kaiken yli, enkä unohda ikinä.
Tämä oli todella haaste. Ilman helmiä voisin miettiä lojaalia käyttäytymistä ystäviä kohtaan, avun tarjoamista tarvitsevalle, huolenpitoa läheisiä kohtaan. Ehken ole niin pelottava kuin luulen.

2 kommenttia:

arleena kirjoitti...

Jokaisen helmen kohdalta löytyy myös omakohtaista itsekullekin. Nämä ominaisuudet ovat pinnalla tai aivan taka-alalla kunin persoonan mukaan.

Luotasit syvälle ominaisuuksiasi unohtamatta kertoa myös niistä negatiivisemmista puolista, jotka jäivät minulta kertomatta.

Minulla niitä kärsimättömyys ja siitä johtuen menen mutkat suoriksi ja saatan kävellä ns yli jonkun toisen eli jätän huomiotta. Olen myös joskus liian suorasukainen, sanon ensin ja ajattelen sitten.

Kuvissa oli kauniita itsetehtyjä helmiä.

tiiu kirjoitti...

Itsetuntemus on vaikea laji, hankala opittava ja tie itsekunnioitukseen. Uskon itse, että voin lieventää joitain voimakkaita ominaisuuksia tunnistamalla ne. Eli otan toiset huomioon paremmin kun tiedän olevani dominoiva, mutta helppoa se ei ole.